Sweet Home 3D 7.0 در 13 ژوئیه 2022 منتشر شد. این نسخه جدید شامل پیشرفت های زیادی است که در تاریخچه نسخه توضیح داده شده است. در اینجا مهمترین آنها آورده شده است.
موتور رندر یافارای
پس از چند سال آزمایش موفقیت آمیز به عنوان یک افزونه، موتور رندر YafaRay اکنون در خود Sweet Home 3D در دسترس است. می توان آن را از جدید انتخاب کرد رندر لیست کشویی در دو سطح بهترین کیفیت در کادر گفتگوی ایجاد عکس و ویدیو (که اکنون قابل تغییر اندازه هستند) نشان داده شده است. این لیست پیشنهاد می کند SunFlow و YafaRay رندرها، موتور پیش فرض باقی مانده است SunFlow درحال حاضر.
رندر YafaRay نتایج بسیار شبیه به SunFlow را ارائه می دهد اما به طور کلی دو تا سه برابر سریعتر اجرا می شود. همچنین برخی رندرهای کمتر براق را ارائه می دهد که ممکن است کسانی را که دوست ندارند درخشندگی را با SunFlow تنظیم کنند راضی کند.
استودیو با میزانسن اثر Véronique Puybaret
رندر YafaRay تحت Windows XP و Vista و همچنین تحت Java Web Start در دسترس نیست.
قابلیت نور بیشتر
تا به حال، منابع نور در یک صحنه رندر شده همیشه یک کره بودند. این بسیار خوب کار می کرد اما در موارد خاص مانند چراغ های بسیار مسطح، فقط نتایج تقریبی می داد. اکنون، یک منبع نور به لطف پارامتر جدیدی که می تواند به آن اضافه شود، می تواند هر شکلی داشته باشد PluginFurnitureCatalog.properties
فایل توضیحات کتابخانه های مبلمان SH3F. چنین منبع نوری با استفاده از ویژگی مبلمان با شروع تعریف می شود lightSourceMaterialName#
با مقداری برابر با متریال(های) اشکال که باید به عنوان منبع(ها) در یک مدل سه بعدی استفاده شوند.
برای کمک به شما در شروع با این ویژگی جدید، می توانید از کتابخانه مبلمان LightShapes.sh3f استفاده کنید که 5 نوع مختلف شکل نور را پیشنهاد می کند:
- دو رو پنل نور،
- یک روبرو پانل نور نامرئی،
- یک کره نور نامرئی معادل منبع نور پیشفرض کاتالوگ (اما این یکی رنگ انتخاب شده در کادر محاورهای اصلاح مبلمان خود را منتشر میکند)،
- یک نور درونی نامرئی نیم کره که ممکن است برای روشن کردن یک صحنه با سایه های ملایم استفاده شود،
- و الف نقطه کوچک می توانید زیر سقف قرار دهید (مانند سه سقفی که در تصویر استودیو در زیر نیم طبقه قرار داده شده است).
لکه های کوچک در زیر یک سطح قرار می گیرند
برای اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی، این موضوع را در انجمن مطالعه کنید.
منوی سطوح
نسخه به نسخه، منوهای سه بعدی Sweet Home با ویژگی های جدید رشد می کنند. به عنوان طرح منو در صفحه نمایش های کوچک خیلی طولانی بود، همه موارد مربوط به مدیریت سطح به یک صفحه جدید منتقل شدند سطوح منوی فرعی برای کاهش اندازه آن.
دکمه مگنت
اکنون می توان مغناطیس را با دکمه ای که در نوار ابزار اضافه شده فعال و غیرفعال کرد، اما به خاطر داشته باشید که می توانید مغناطیس را نیز با استفاده از آن تغییر دهید. جایگزین کلید (cmd کلید تحت macOS) هنگام ترسیم در پلان.
وارد کردن ابعاد اتاق توسط مثلث
پس از افزودن خطوط بعد موقت جدید در نسخه 6.3 برای کمک به ترسیم اتاق با مثلثسازی، اکنون میتوانید مستقیماً مقدار مورب را در نقطه فعلی در نوک ابزار ایجاد اتاق وارد کنید، پس از فشار دادن وارد کلید ویدئوی زیر نحوه عملکرد آن را نشان می دهد.
جلوگیری از شیبهای نامطلوب
هنگامی که یک اتاق در آخرین سطح با دیوارهایی با ارتفاع های مختلف احاطه شده است، Sweet Home 3D سعی می کند سقف شیب دار را برای این اتاق محاسبه کند، اما این همیشه به خوبی کار نمی کند و منجر به مثلث های عجیب و غریب در نمای سه بعدی و گزارش های کاربران می شود. که فکر می کنند با یک باگ مواجه شده اند.
برای جلوگیری از این رفتار، فقط سقف تخت برای جلوگیری از تلاش Sweet Home 3D برای محاسبه چنین سقفهای شیبداری، کادر بررسی به کادر محاورهای اصلاح اتاق اضافه شد. به طور پیش فرض، الف جدید اتاق این گزینه را بررسی می کند، یعنی اگر اتاق در آخرین سطح باشد، ارتفاع سقف آن در بالاترین دیوار قرار می گیرد. اگر میخواهید ویژگی سقف شیبدار را امتحان کنید، فقط علامت آن را بردارید.
پنهان کردن لبه ها در مدل های سه بعدی وارداتی
مدتی است که مدل های سه بعدی در انبار سه بعدی Trimble با لبه های آنها در اطراف شکل آنها در دسترس قرار گرفته اند. همانطور که در بیشتر مواقع، این لبه ها جالب نیستند، جدید هستند لبه های مدل را مخفی کنید چک باکس به مرحله دوم جادوگر واردات مبلمان اضافه شد تا به راحتی لبه های فایل های Collada / DAE پنهان شود. هنگام انتخاب یا عدم انتخاب این گزینه جدید، اسکرین شات های زیر تفاوت را نشان می دهند.
توجه داشته باشید که این گزینه فقط هنگام وارد کردن مدل های سه بعدی با نام مواد با شروع قابل مشاهده است edge_color
.
ویژگی های دیگر
در نهایت، در اینجا چند پیشرفت دیگر وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد:
- وقتی بازدیدکننده مجازی پیشفرض خیلی کوچک میشود و نمیتوان آن را به راحتی مدیریت کرد، اکنون بازدیدکننده مجازی با یک نماد دوربین در اندازه ثابت در طرح نشان داده میشود.
- اینچ/کسری و پا / اعشار واحدها به صفحه تنظیمات اضافه شدند. اینچ/کسری طول ها را بر حسب اینچ و به دنبال آن نزدیکترین کسر هشتم اینچ و پا / اعشار واحد طول ها را بر حسب فوت و به دنبال آن اعشار پا را نشان می دهد.
- پیشوندهای اضافی را می توان برای نام شکل های یک مدل سه بعدی استفاده کرد تا حرکات احتمالی اشکال متصل به سایر اشکال متحرک را مشخص کند (برای جزئیات بیشتر به این موضوع مراجعه کنید).
- پیشنمایش مدل سهبعدی نشاندادهشده در آخرین مرحله جادوگر واردات مبلمان، اکنون از بزرگنمایی و چرخش حول دو محور پشتیبانی میکند تا به شما امکان میدهد نمادی زیباتر از مدل وارداتی ایجاد کنید.
- امکان انتخاب متریال مستقیماً در پیش نمایش مدل سه بعدی در کادر محاوره ای اصلاح مواد مبلمان وجود دارد. اگر میخواهید مواد بیشتری را انتخاب کنید، فقط دکمه را فشار دهید Crtl کلید (cmd کلید تحت macOS) در حالی که در پیش نمایش سه بعدی کلیک می کنید.
- Sweet Home 3D اکنون پشتیبانی می کند
controller
/skin
عناصری که در قالب Collada / DAE یافت می شوند تا بتوانند مدل های سه بعدی صادر شده را وارد کنند MakeHuman نرم افزار. - را
/checkUpdatesDisabled
آرگومان نصب کننده به خط فرمان نصب کننده ویندوز اضافه شد تا قابلیت بررسی به روز رسانی ها از Sweet Home 3D حذف شود. - Sweet Home 3D Online و Sweet Home 3D JS Viewer برای پشتیبانی از ویژگی های جدید به روز شدند.
به عنوان یک امتیاز، فایل SH3D استودیو را که در تصاویر این مقاله نشان داده شده است، در گالری خواهید یافت. مکانی کوچک بهینه شده با نیم طبقه و حمام کوچک.
تمام تشکر من از مشارکت کنندگانی که این نسخه جدید را ترجمه کردند و به آزمایش آن کمک کردند. و یک فکر خاص به دیوید بلوک از YafaRay تیم برای کمک او