در این مقاله ، ما با بازرس کار در زمینه آموزش فناوری در دپارتمان آموزش ملی فرانسه و همکارانش مصاحبه کردیم تا بدانیم چرا و چگونه Sweet Home 3D در مدرسه استفاده می شود و برخی از روشهای جالب برای استفاده از آموزش را ذکر کرده ایم.
آیا از درسهای فنی خود خاطره خوبی دارید (مانند بسیاری از ما در این سایت بدون شک)؟ آیا در دانشگاه بچه دارید؟ آیا شما معلم هستید؟ آیا شما از قبل علاقه مند به خانه شیرین 3D هستید؟ این مقاله مورد علاقه شما خواهد بود!
Sweet Home 3D به طور گسترده ای در مدارس فرانسه (و جاهای دیگر) مورد استفاده قرار می گیرد. ما برای بررسی علت و چگونگی استفاده از Sweet Home 3D در آنجا ، با بازرس کل گروه علوم و فنون صنایع و دیگر استادانش مصاحبه کردیم و برخی اقدامات جالب را ذکر کردیم.
دانش آموزان از Sweet Home 3D به ویژه در کلاس های فن آوری در کلاس پنجم (1.5 ساعت در هفته) استفاده می کنند.
برای معرفی موضوع ، به نظر می رسید تولید زیر یک عصاره از برنامه رسمی فناوری چرخه 4 (پنجم ، چهارم ، سوم) ، برنامه ای که در سایت منابع Eduscol وزارت آموزش ملی و جوانان یافت می شود:
فناوری به انسان امکان می دهد اشیایی را برای رفع نیازهای خود خلق کند. هدف از آموزش فناوری در حین تحصیلات اجباری این است که به همه دانش آموزان کلید درک محیط فنی معاصر و مهارتهای عمل را بدهد. فناوری از روابط پیچیده بین نتایج علمی ، محدودیت های زیست محیطی ، اجتماعی ، اقتصادی و سازماندهی فنون تغذیه می شود.
یک رشته آموزش عمومی ، فناوری به دلیل فعالیتهای تحقیق ، طراحی ، مدل سازی ، تولید و روشهایی که مشارکت آنها را در پروژه های فردی ، جمعی و مشارکتی ایجاد می کند ، در موفقیت شخصی همه دانش آموزان شرکت می کند. از طریق تجزیه و تحلیل های دور و انتقادی خود ، با هدف درک اتحاد بین فن آوری ، علم و جامعه ، در آموزش شهروندان شرکت می کند.
در چرخه 4 ، آموزش فن آوری مطالعه اشیا objects فنی را که در واقعیت اجتماعی آنها لنگر انداخته است ، مطابق با سه بعد توسعه می دهد:
- بعد مهندسی – طراحی برای درک ، تصور و تولید مشترک اشیا. رویکرد پروژه اجازه می دهد تا اشیا from ناشی از مسائل ، نیازها و مشکلات شناسایی شده ، مشخصات بیان شده ، شرایط و محدودیت های شناخته شده ایجاد شود.
- یک بعد فرهنگی اجتماعی که بحث در مورد نیازها ، شرایط و پیامدهای تحول محیط توسط اشیا objects و سیستم های فنی را ممکن می سازد. این فعالیتها بر مطالعه تکامل اشیا and و سیستمها و شرایط وجودی آنها در زمینه های مختلف (به ویژه فرهنگی ، حقوقی ، اجتماعی) متمرکز است.
- یک بعد علمی ، که از قوانین فیزیک و شیمی و ابزارهای ریاضی برای حل مسائل فنی ، تجزیه و تحلیل و بررسی راه حل های فنی ، مدل سازی و شبیه سازی عملکرد و رفتار اشیا technical و سیستم های فنی استفاده می کند.
این سه بعد به روشهای یادگیری همگرا تبدیل می شود که با هدف کمک به دانشجویان در کشف مفاهیم اصلی مهندسی سیستم انجام می شود. اشیا and و خدمات مورد مطالعه از زمینه های مختلفی مانند “وسایل حمل و نقل” ، “مسکن و سازه ها” ، “راحتی و اتوماسیون خانه” ، “ورزش و اوقات فراغت” و غیره تهیه می شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر ، ما با آقای نوربرت پرووت ، بازرس کل آموزش و پرورش ملی و جوانان مسئول “گروه علوم و فنون صنعتی” و همچنین آقایان ژان میشل رینود و خاویر Birocheau ، مدیر شبکه ملی منابع فناوری در دانشکده ، که خود با اساتید همکار خود در آکادمی پوآتیه مشورت می کردند. در اینجا پاسخ های آنها وجود دارد. از هر سه شما بسیار سپاسگزارم!
(صفحه 4) از مقاله را استخراج کنید جعبه کامل برای یک پروژه رایگان
از شماره 189 Revue Technologie.
– از دیدگاه آموزشی ، اهداف استفاده از Sweet Home 3D در کلاس چیست؟
نوربرت پرو : از آن به عنوان ابزاری برای نمایش و تجزیه و تحلیل سه بعدی اشیا construction ساختمانی استفاده می شود.
ژان میشل رینود و خاویر بیروشو : اکثر همکاران از این نرم افزار در کلاس پنجم یا چهارم استفاده می کنند. موضوع عمدتا زیستگاه (طراحی داخلی یا ساخت و ساز) است.
در اینجا برخی از اقدامات همکاران که به ما گزارش شده است:
- یک خانه قابل دسترسی برای معلولان با توجه به مشخصات دقیق طراحی کنید که ممکن است متناسب با کلاس تغییر کند. کار را می توان در خانه تمام کرد.
- یک طرح ساخت غرفه روشن را به یک پیمانکار اصلی اعلام کنید. Sweet Home 3D به اعتبارسنجی یا بی اعتبار کردن پیشنهادات دانشجویان (سطح اتاقها / عملکردهای اتاق و بنابراین مبلمان) و پیشنهاد یک نسخه دیجیتالی واقع گرایانه از پروژه کمک می کند.
- راه حل هایی را در پاسخ به نیازهای حوزه مسکن تصور کنید: عناصر مختلف یک خانه چه عملکردی دارند؟ چگونه قطعات را توزیع کنیم؟ پس از نهایی شدن پروژه ، دانش آموزان یک تور ویدیویی از خانه خود با یک تور واقعیت مجازی برای این سال می گیرند.
- اتاق فناوری را در 2 استودیو مرتب و متناسب کنید. دانش آموزان باید مدرکی ارائه دهند که راه حل آنها به محدودیت های سطح و اشغال محل توسط شخصی با کاهش تحرک (PRM) احترام می گذارد. آنها برای ارائه و اثبات باید مدل سازی و شبیه سازی كنند.
- ایجاد یک زیستگاه (مفهوم مقیاس ، محدودیت درب و پنجره) و یک ساختمان (چندین ماژول روی هم).
استخراج از سایت تکنو فایر از کالج Rangiroa ، آکادمی پلی نزی فرانسه
– آیا استفاده از Sweet Home 3D بطور رسمی در برنامه است؟
نوربرت پرو : خیر ، زیرا ما به نفع دیگران از یک نرم افزار طرفداری نمی کنیم و این در آزادی آموزشی معلمان است. با این وجود ، مربیان فناوری از نرم افزار رایگان طرفداری می کنند ، که این مورد در مورد Sweet Home 3D است.
– آیا به لطف سهولت استفاده از نرم افزار ، معلمان فناوری در مورد Sweet Home 3D آموزش می بینند یا اینکه خودشان آموزش می بینند؟
نوربرت پرو : آنها تمایل دارند خود به خود آموزش ببینند ، حتی اگر ممکن است در برخی از آکادمی ها آموزش دیده باشد.
استخراج از نمایش اسلاید در کالج Nicolas Bourbon de Vendeuvre (آکادمی ریمز) برای اولین مسابقه 2019 Club Sweet Home 3D تولید شده است.
– معلمان فناوری چه نمونه هایی از عملکرد خوب را ارائه می دهند؟
ژان میشل رینود و خاویر بیروشو : در اینجا مثالی از توالی 3 جلسه با استفاده از Sweet Home 3D آورده شده است:
استخراج از a توالی آموزشی
– چه پیشرفت هایی در Sweet Home 3D می تواند مورد توجه آموزش ملی باشد؟
ژان میشل رینود و خاویر بیروشو (پس از س questionال از همکارانشان) : وقتی می خواهیم کتابخانه های مبلمان و بافت را در حالت مدیر ایستگاه کاری وارد کنیم ، فقط وقتی مبلمان در ارتباط کاربر هستیم مبلمان ظاهر می شود. دانش آموزان باید هر بار که به شبکه متصل می شوند ، کتابخانه های بافت را دوباره وارد کرده و Sweet Home 3D را باز کنند.
پاسخ تیم Sweet Home 3D: به اشتراک گذاشتن کتابخانه های مبلمان و بافت در یک شبکه محلی با اصلاح ویژگی جاوا امکان پذیر است com.eteks.sweethome3d.applicationFolders
، همانطور که در این عنوان انجمن توضیح داده شده است.
JM.R و XB : آیا حالت “محدودیت” مانند مثال حداقل عرض راهرو برای صندلی های چرخدار و غیره وجود دارد؟ ؟
Sweet Home 3D : نه اما علاقه به این نوع کارها نیز: تحمیل و اجرای محدودیت ها است. از طرف دیگر ، یک صندلی چرخدار با ابعاد استاندارد در کاتالوگ مبلمان سه بعدی Sweet Home وجود دارد که می تواند به عنوان یک معیار عمل کند.
JM.R. و XB : آیا می توان نسخه پشتیبان خودکار را حذف یا اصلاح کرد زیرا فضای زیادی در پوشه های دانشجویی اشغال می شود؟
Sweet Home 3D : با برداشتن علامت گزینه ، ذخیره خودکار اسلات در حال ویرایش غیرفعال می شود داده های بازیابی را ذخیره کنید در پانل تنظیمات
JM.R. و XB : آیا می توان سیستم گرمایشی را با تهیه یک سیستم بادوام ، سیستم برگشت پذیر یا سایر موارد … در گزینه ها ادغام کرد؟
Sweet Home 3D : می توانید یک مدار لوله ، گرمایش و غیره ایجاد کنید. در یک سطح در همان ارتفاع و آن را قابل مشاهده یا نه. اگر برخی از موارد مربوط به این نیاز مفقود شده است ، لطفاً ما را مطلع کنید.
JM.R. و XB : ایجاد یک مدل پایه ثابت که توسط دانشجویان قابل تغییر نباشد سرعت بیشتری خواهد داشت: برای مثال با رمز عبور.
Sweet Home 3D : چرا از دموی ارائه شده با نرم افزار همراه منو استفاده نکنید پرونده> جدید با نسخه ی نمایشی ؟
JM.R. و XB : باید بتوان هواپیماهای شیب دار ایجاد کرد (قابلیت دسترسی برای افراد با تحرک کم).
Sweet Home 3D : صفحات شیب دار را می توان با مثلث موجود در رده ساخت غواصان. با تغییر اندازه در اندازه مناسب ، مدیریت سطوح نیز ضروری خواهد بود …
JM.R. و XB : وقتی دانش آموزان خانه خود را رتبه بندی می کنند ، اگر ابعاد دیوارها را تغییر دهند ، رتبه بندی پویا نیست و با دیوار تغییر نمی کند. آیا می توان ابعادی پویا داشت؟
Sweet Home 3D : نه ، امکان پذیر نیست ، اما در حالت است ابعاد ایجاد کنید، قرار دادن مکان نما در یک طرف دیوار ، امکان تجسم بعد جدید آن را فراهم می کند.
JM.R. و XB : ما دوست داریم که بتوانیم تولیدات را در سال 2007 صادر کنیم SketchUp علاوه بر قالب OBJ.
Sweet Home 3D : این یک توسعه مهم است که در دستور کار نیست ، خصوصاً به دلیل اینکه SketchUp یک نرم افزار اختصاصی است که هر روز کمتر رایگان است.
تجربه چاپ سه بعدی
در سایت علوم و فنون صنعتی آکادمی آمیان
و سرانجام ، در اینجا مجموعه ای از اقدامات موجود در اینترنت است که به نظر ما جالب است:
متشکرم و آفرین ، معلمان و دانش آموزان! پایان سال تحصیلی بر همه مبارک و دریغ نکنید که ما را از دستاوردهای خود مطلع سازید.