آیا می خواهید با Sweet Home 3D یک اقامتگاه ، یک هتل یا یک ساختمان اداری ایجاد کنید؟ در این مقاله ، بر اساس سه مثال زیر ، نکات متعددی برای کمک به شما در طراحی ساختمانهای بزرگ ارائه شده است (برای مشاهده تصاویر به صورت سه بعدی بر روی تصاویر کلیک کنید و یا برای بارگیری پرونده 3D Sweet آنها روی پیوندها کلیک کنید)
اگر اصول را می دانید ، طراحی ساختمانهای بزرگ با Sweet Home 3D دشوار نیست. حتی اگر همه سطوح مشابه باشند ، بسیار سریع می تواند باشد شرکت شیرین خانه مثال.
مسئله اصلی ممکن است از رایانه شخصی شما ناشی شود: مدیریت چندین دیوار ، با درها و پنجره های مختلف در سطوح مختلف ، ممکن است سرعت طراحی شما را کاهش دهد ، مخصوصاً در نمای سه بعدی در هنگام تغییر سطح ، حتی اگر Sweet Home 3D بهینه شده باشد در نسخه های 6.0 و 6.1 سریعتر ساختمانهای بزرگ را اداره کنید.
کنترل اندازه پرونده
افزودن بسیاری از مبلمان از انواع مختلف در خانه ، کار با آن را پیچیده تر کرده و در نهایت به یک پرونده SH3D بزرگتر منجر می شود. بسته به شرایط ، در اینجا چند نکته آورده شده است که به شما در کنترل بهتر عملکرد طراحی خود کمک می کند:
- استفاده را ترجیح می دهند پرونده> ذخیره و فشرده سازی هر بار که ترک کردید مورد منو را انتخاب کنید. این پرونده شما را بدون افت کیفیت فشرده می کند. پرونده های کوچکتر فضای دیسک را ذخیره می کنند و انتقال و پشتیبان گیری آنها سریعتر است.
- برای یک ساختمان بزرگ ، از مدلهای سه بعدی سنگین و بافتهای با وضوح بالا پرهیز کنید. اندازه مدل سه بعدی در نوک اطلاعاتی که هنگام قرار دادن نشانگر ماوس روی موردی از فهرست مبلمان نشان داده می شود ، نشان داده می شود.
همچنین می توانید اندازه مدل ستون در لیست مبلمان با مبلمان > نمایش ستون > اندازه مدل مورد منو ، برای بررسی سنگین ترین مدل های سه بعدی که در طراحی خود استفاده می کنید (روی کلیک کنید اندازه مدل هدر ستون برای مرتب سازی اشیا objects بر اساس اندازه).
بزرگترین مدل های سه بعدی در نمونه هتل Sweet Home
- اتاقها را با همان مدلهای سه بعدی هر چه بیشتر مبلمان کنید. چندین بار استفاده از همان مدل سه بعدی ، یک پرونده SH3D را کمی بزرگتر می کند. مانند زندگی واقعی که قیمت سریال نسبت به قطعات منحصر به فرد کمتر است ، از تغییر اندازه درها ، پنجره ها ، رادیاتورها ، دستشویی ها از یک اتاق به اتاق دیگر خودداری کنید.
اتاق جلسات در مثال شرکت شیرین خانه
اقامتگاه شیرین خانه تعداد نمونه بیش از 1700 قطعه از مبلمان پخش شده در 22 آپارتمان است ، اما از آنجا که براساس 83 مدل سه بعدی مختلف ساخته شده است (بزرگترین آنها 365 کیلوبایت هستند) ، اندازه پرونده آن فقط 6.4 مگابایت است (هنگام فشرده شدن 2.2 مگابایت).
اتاق های بزرگ با مدل های سه بعدی مبلمان کوچک در مثال Sweet Home Residence.
اکنون ، تزئین آپارتمان ها به شما بستگی دارد!
ذهن سازي
راز هنگام طراحی ساختمان های بزرگ این است که زمان بیشتری را در سطح (سطح) اول صرف کنید:
- ضخامت و ارتفاع دیوارهای تحمل را در Sweet Home 3D تنظیم کنید اولویت ها، قبل از اینکه آنها را ترسیم کنید.
- محل آسانسور ، پله ، دودکش ها و آب و CMV را نگه دارید (تهویه مکانیکی کنترل شده) ستونها … یعنی همه عناصری که در اصل از یک سطح به سطح دیگر در یک مکان می مانند.
پارکینگ در سطح -2 مثال Sweet Home Residence
- قبل از قرار دادن هرگونه اثاثیه ، درها را در امتداد دیوار آنها و بیش از همه پنجره ها توزیع کنید. فراموش نکنید که از نظر هوایی به نتایج بیرون نگاه می کنید تا یک ارائه معماری خوب داشته باشید.
انتخاب برنامه ریزی> توزیع به صورت افقی و توزیع عمودی موارد منو می توانند برای دستیابی به نمای هماهنگ از نمای نمای مفید باشند. این موارد منو می توانند برای قرار دادن تیرها نیز بسیار مفید باشند ، مانند هتل شیرین هوم مثال.
طبقه همکف نمونه هتل شیرین هوم با دیوارهای اصلی ، پنجره ها ، ستون های آب ، دودکش ها ، پله ها و تیرها در همان مکان طبقه فوقانی قرار گرفته است
- به درهای داخلی که روی دیوارهای ضخیم قرار گرفته اند توجه کنید. آنها را بدون مغناطیس قرار دهید تا از باز شدن و دستگیره های آنها بیش از حد عمیق شود (یا عمق آنها را بعد از آن کاهش دهید).
بررسی aeras اتاق
معمولاً ایجاد اتاق های موقتی برای بررسی مساحت آنها عاقلانه است ، مخصوصاً وقتی دیوارهای پارتیشن را بین دیوارهای باربر می کشید. از کوچک بودن اتاق خواب ، توالت ، آشپزخانه ، پارکینگ جلوگیری می کند … تهیه یک اتاق خواب کوچکتر از 9 متر مربع ، توالت خیلی کوچک بسیار کاربردی نیست و غیره. همچنین ممکن است برخی از مبلمان نمونه را بکشید و رها کنید (سینک ظرفشویی ، ماشین ، تخت ، مبل …) برای ارزیابی حجم یک اتاق.
تعداد آپارتمان ها / سطح اقامتگاه شیرین خانه از تعداد مکان های پارک در سطح زیرزمینی استنباط شد.
قبل از تکرار آنها در همه سطوح ، اندازه دستشویی ها را در مثال شرکت شیرین خانه بررسی کنید
سازماندهی لیست مبلمان
هنگام ساخت یک ساختمان بزرگ ، لیست مبلمان خیلی زود طولانی می شود. برای کمک به شما در یافتن اشیا در لیست ، ممکن است:
- نمایش مرحله با انتخاب ستون در لیست مبلمان مبلمان> ستون نمایشگر > مرحله مورد منو ، و لیست را بر اساس سطح کلیک روی آن مرتب کنید مرحله سرتیتر.
- پس از اتمام سطح مبلمان ، اتاق و اتاق یا آپارتمان را با آپارتمان گروه بندی کنید. توجه داشته باشید که ممکن است از مبلمان> گروه مورد منو ، حتی اگر انتخاب شامل مواردی از نوع دیگری مانند دیوارها یا اتاق ها باشد. بنابراین ، شما می توانید برخی از موارد را در همان منطقه از طرح با یک یا چند مستطیل انتخاب قبل از گروه بندی مبلمان در میان انتخاب ، انتخاب کنید. اگر فراموش کرده اید که برخی از قطعات را به صورت گروهی جابجا کنید ، ممکن است آنها را نیز برش داده و در گروه خود با آن قرار دهید ویرایش> جایگذاری برای گروه بندی مورد منو (برای فعال کردن این مورد منوی باید یک گروه هدف انتخاب شود).
مبلمان گروه بندی شده بر اساس اتاق و مرتب سازی بر اساس طبقه بندی در مثال شرکت Sweet Home است
ساختمان سطح به سطح
هنگامی که یک سطح را به پایان رساندید ، می توانید با تولید مثل آن در بسیاری از سطوح مانند ساختمان ، یک ساختمان کامل بسازید شرکت شیرین خانه به عنوان مثال که در آن 5 سطح بالا یک کپی از آن است سطح 1. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای دستیابی سریع به این نوع ساختمان دنبال کنید:
- بررسی کنید ارتفاع دیوارهای جدید و ضخامت کف سطوح جدید تنظیمات در اولویت ها پنجره ، بنابراین با ارتفاع و ضخامت کف تراز مورد نظر شما مطابقت دارند (برای اطلاعات بیشتر در مورد سطح به این نکته نیز مراجعه کنید).
ضخامت کف و ارتفاع سطح 1 در مثال شرکت Sweet Home
- با تمرکز روی پنجره Plan ، انتخاب کنید ویرایش> همه را انتخاب کنید مورد منو برای انتخاب همه موارد در سطح انتخاب شده.
همه من انتخاب شده استtems در سطح 1 در مثال شرکت شیرین خانه
- موارد بلند متعلق به سطوح پایین را که نباید تکرار شوند ، مانند درختان یا پله ها انتخاب کنید. اگر لیست مبلمان را بر اساس سطح ، مانند طبقه بندی کنید ، می توانید به سرعت آنها را پیدا کنید درختان و راه پله موارد در سطح 0 در تصویر قبلی نشان داده شده است (توجه به راه پله در سطح 1 کپی خواهد شد) برای برداشتن انتخاب مورد بدون از دست دادن انتخاب فعلی ، روی آن کلیک راست کرده و آن را در قسمت راست انتخاب کنید انتخاب را تغییر دهید منویی که ظاهر می شود از نسخه 6.1 ، همچنین می توانید با کلیک روی آن در لیست مبلمان ، در حالی که فشار دهید ، از انتخاب آن انتخاب کنید Ctrl کلید (cmd تحت macOS)
از آنجا که قطب نما برای همه سطوح منحصر به فرد است ، نگران این نباشید که آیا روی آن انتخاب شده است یا خیر. - بررسی کنید که پنجره Plan تمرکز دارد (در غیر این صورت ، دکمه را فشار دهید) زبانه کلید را فشار دهید یا برای جلوگیری از از دست دادن انتخاب ، روی برگه سطح تکراری کلیک کنید ، و انتخاب کرد ویرایش> کپی کردن مورد منو
- انتخاب کنید برنامه> افزودن سطح سپس مورد منو را انتخاب کنید ویرایش> چسباندن مورد منو برای ایجاد کپی از سطح.
- مرحله قبلی را برای هر سطح که می خواهید اضافه کنید تولید کنید ، احتمالاً با استفاده از میانبرهای مورد منو سریعتر پیش بروید.
- در آخرین سطح یک سقف اضافه کنید ، به عنوان مثال با استفاده از یک جعبه نازک بزرگ. که در شرکت شیرین خانه به عنوان مثال ، سقف اتاقی بدون سقف است که با دوبار کلیک بر روی دیوار خارجی ایجاد می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام ساختمان را پوشانده است.
شرکت شیرین هوم (افسوس ، هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد ؛-)
البته ، اگر می خواهید هر سطح را به صورت متفاوت تهیه کنید ، می توانید مبلمان یا گروهی از مبلمان را که می خواهید در سطوح دیگر تغییر دهید انتخاب نکنید و فقط دیوارها ، اتاق ها و اشیا like مانند پنجره ها ، درها و توالت های مورد نظر را کپی کنید برای تولید مثل در هر سطح (این مزیت دیگری برای مدلهای گروهی است).
به عنوان مثال ، سطح اقامتگاه شیرین خانه به عنوان مثال روش دیگری برای پیشنهاد انواع آپارتمان ها با پیکربندی های خاص خود ساخته شده است (فقط یک یا دو استودیو یکسان هستند). فقط دیوارهای اصلی ، ستون های آب ، درب آسانسور ، راه پله ، راهرو ، درها و پنجره های اصلی در سطوح بالا کپی شده اند. بالکن ها و اتاق ها در هر سطح متفاوت قرار می گرفتند ، و بسیاری از آپارتمان ها به گونه ای متفاوت مبله شده اند که گاهی اوقات تا حدی از آپارتمان های دیگر کپی می شد.
اقامتگاه معتبر Sweet Home: از استودیو گرفته تا آپارتمان 3 خوابه ، از جمله دوبلکس! |
اصلاح موارد بر اساس گروه
اگر نظر خود را تغییر دادید و می خواهید برخی از پارامترها را اصلاح کنید ، به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب برخی موارد از انواع مختلف (با برنامه ریزی> همه را انتخاب کنید مورد منو یا روش دیگر) ، شما می توانید فقط دیوارهای متعلق به انتخاب را با انتخاب تغییر دهید برنامه ریزی> تغییر دیوارها مورد منو ، برای تغییر ارتفاع یا الگوی بالای آنها به عنوان مثال. به همین ترتیب ، می توانید با انتخاب فقط اتاق های انتخابی را تغییر دهید برنامه ریزی> تغییر اتاق ها به عنوان مثال ، مورد منو را برای تغییر سقف آنها تغییر دهید.
همچنین توجه داشته باشید که ، اگر بسیاری از مدل های مشابه را گروه بندی کرده اید (مانند پنجره های شرکت شیرین خانه به عنوان مثال) ، شما می توانید اندازه و بافت آنها را با هم تغییر دهید مبلمان> اصلاح مورد منو
همچنین می توانید موارد را برای آزمایش رنگ یا بافت جدید به طور موقت گروه بندی کنید:
کرکره قرمز یا آبی هتل Sweet Home؟ |
تجسم بصورت سه بعدی
به خاطر داشته باشید که روش های مختلفی برای تجسم کار شما به صورت سه بعدی وجود دارد. برای یک ساختمان مرتفع یا بزرگ ، نمای هوایی استفاده از حالت بعضی اوقات عملی تر است ، مخصوصاً وقتی که نمای بر محور انتخاب باشد (علامت بزنید نمای هوایی با محوریت انتخاب است گزینه در اولویت ها صفحه)
اما بازدید از مکانی که در آنجا تمام شد نیز مفید است بازدید مجازی حالت ، و یک روش خوب برای بررسی اینکه آیا به عنوان مثال خطایی در ارتفاع اجسام وجود ندارد ، که ممکن است هنگام جابجایی اجسام اتفاق بیفتد (ارتفاع یک جسم فقط درصورت صفر بودن ارتفاع آن به محیط آن تنظیم می شود ، یا پس از آن ، هنگامی که انتخاب می کنید مبلمان> تنظیم مجدد ارتفاع مورد منو).
بالکن های شیرین اقامتگاه شیرین خانه
موفق باشید و نتایج خود را با جامعه در میان بگذارید!
نمونه های موجود در این نکته توسط eTeks طراحی شده و در زیر توزیع می شوند مجوز CC-BY.