اخیراً متوجه طراحی های عالی و متعدد مارکوس وینیسیوس بر روی یکی از بهترین ها شده ایم گروه باز فیسبوک Sweet Home 3Dبه خصوص ساختمان های بزرگ، مدرن یا سنتی، کلیساها، خانه های معمولی… با دریا، آبشارها و شخصیت ها. کارهای بسیار جاه طلبانه، خلاقانه و با طراوت!
ما از گواتمالا سؤالاتی را برای او فرستادیم که او با مهربانی به آنها پاسخ داد.
– چه زمانی و چرا شروع به استفاده از Sweet Home 3D کردید؟
من استفاده از Sweet Home 3D را در سال 2016 فقط برای آزمایش شروع کردم. وقتی دیدم زمان، قطب نما و غیره قابل تغییر است، هیجان زده شدم و شروع به استفاده از آن برای بازسازی داستان کردم.
از جوانی به طراحی و نقاشی علاقه داشتم. بنابراین من در Sweet Home 3D فرصتی دیدم که نه یک تصویر بلکه یک محیط سه بعدی بسازم. اعتراف می کنم که در ابتدا هیچ ایده ای از کاربرد آن نداشتم اما از طریق آموزش یاد گرفتم و در واقع استفاده از آن بسیار آسان است.
– امروزه شما طرح های خود را به خصوص در این مورد منتشر می کنید گروه فیس بوک توسط Anh Dinh آغاز شده است (این مقاله را در مورد برخی از صفحات دیگر فیس بوک نیز ببینید). آیا این طرح ها برای یک کار حرفه ای است یا در اوقات فراغت خود آنها را می سازید؟ آیا از ساختمان های واقعی الهام می گیرید؟
در گروه فیس بوک این فرصت را یافتم که طرح هایم را به نمایش بگذارم و در عین حال از دیگران یاد بگیرم. در برخی موارد، برخی از اعضا از من درخواست کمک کرده اند و بسیار خوشایند است که بتوانم دانش و کمک را به اشتراک بگذارم.
بسیاری از طرحها از ساختمانهای واقعی الهام گرفتهاند و بیشتر از تخیل من میآیند. من آنها را فقط به عنوان یک سرگرمی ترسیم می کنم و طراحی بر روی رایانه برای من راحت تر و ارزان تر از طراحی یا نقاشی است.
– چرا انتشار در این گروه خاص فیس بوک را انتخاب کردید؟
من این گروه را دوست داشتم زیرا بسیار تعاملی است و بسیاری از اعضا در آن شرکت می کنند یا سؤال می پرسند. صفحات دیگری نیز وجود دارد، اما من هرگز ندیده ام کسی طرح های خود را در آنجا منتشر کند.
– تو در ساختمان های خیلی بزرگ واقعا خوب هستی. آیا نکاتی برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان ما در مورد نحوه ترسیم سریع آنها دارید (مانند مواردی که در این مقاله آمده است)؟ آیا طراحی داخلی آنها را نیز انجام می دهید؟
وقتی من یک ساختمان بزرگ طراحی می کنم، معمولاً داخل همه سطوح را طراحی نمی کنم، فقط بیرون را طراحی می کنم. توصیه ای که من به دیگران می کنم این است که یک سطح را با همه چیز در آن ایجاد کنند، سپس کپی و پیست کردن در سطح بعدی و انجام تغییراتی که نیاز دارد آسان تر است. برای خانهها، من فضای داخلی را طراحی میکنم و سعی میکنم طرح را بیش از حد سنگین نکنم.
– به هر حال، آیا گاهی اوقات تالار گفتمان Sweet Home 3D یا سایر منابع کمکی را می خوانید؟
من انجمن ها را خوانده ام و آنها واقعاً به من کمک کرده اند، من واقعاً دوست دارم ببینم همه پاسخ می گیرند.
– به طرح های خود شخصیت های زیادی اضافه می کنید که آنها را بسیار سرزنده می کند. در فیس بوک، گفتید که حتی برخی از آنها را با برنامه متن باز ایجاد می کنید MakeHuman. ما در اینجا به سختی به آن اشاره کردیم. آیا رسیدگی به آن آسان است؟
بهعنوان بخش مهمی در داستانها یا کمیکها، شخصیتها ضروری هستند، بنابراین برای مدت طولانی به دنبال برنامههایی میگشتم که به من اجازه میداد شخصیتهای خودم را بسازم، تا زمانی که MakeHuman را پیدا کردم.
در ابتدا با ژست خاصی از آنها استفاده می کردم، اما به مرور زمان شروع به استفاده از بلندر برای اصلاح آنها کردم. من با دومی تازه کار هستم، اما سه برنامه را دوست دارم زیرا با هم سازگار هستند: در بلندر، مبلمانی از کشورم طراحی کرده ام، لباس شخصیت هایم را اصلاح کرده ام، از جمله. MakeHuman یک برنامه آسان برای استفاده است، مانند بازی قدیمی لباس پوشیدن عروسک کاغذی است، اما در مواقع لزوم، Blender برای تغییر حالت یک شخصیت، تغییر فرمت DAE آن به OBJ و در نهایت وارد کردن آن به Sweet Home 3D مفید است.
– سعی کردی از طرح هایت داستان بنویسی؟
در ماه های اخیر استوری های زیادی خلق نکردم و فقط صحنه هایی را برای صفحه فیس بوکم بازسازی کردم. برادرم به عنوان یک سرگرمی رمان می نویسد و از من می خواهد که برای داستان خودش تصاویر طراحی کنم. برای این کار از فتوشاپ برای متون دیالوگ نیز استفاده می کند.
– خیلی ممنون، مارکوس وینیسیوس! و باز هم تبریک می گویم!
توجه داشته باشید که پس از نظرات مارکوس وینیسیوس در مورد نرم افزار MakeHuman، نسخه بتا Sweet Home 3D 7.0 برای پشتیبانی از واردات فایل های DAE صادر شده از این نرم افزار به روز شد.