برای بسیاری از ما ، سال 2020 مخل شده است. در ابتدای سال ، سازمان Blender آماده اجرای یک سری کارگاه های آموزشی برای همکاران اصلی Blender ، یک کنفرانس در LA و بسیاری از فعالیت های دیگر بود. همه اینها لغو شده یا در حالت تعلیق قرار گرفتند.
خوشبختانه ، بلندر هنوز یک سازمان مجازی است که به صورت عمومی و آنلاین مدیریت می شود. به همین ترتیب ، ما می توانیم یک سال پربار و پر از نکات برجسته را مرور کنیم. در این لیست ، ما از توسعه دهندگانی که به پیشرفت Blender کمک کردند تا فراتر از انتظار ادامه یابد ، تجلیل می کنیم و در نتیجه بیش از سال 2020 ، چهار نسخه منتشر شد که شامل یک نسخه پشتیبانی طولانی مدت است.
در اینجا ما 20 توسعه دهنده برتر Blender را ارائه می دهیم که براساس تعداد تعهدات رتبه بندی شده اند. افشای کامل: این معیار ، مانند همه معیارها ، قابل بحث است. و مناظره ای که انجام دادیم اما در پایان ، شمارش تعهدات ، منصفانه ترین راه برای احترام به تلاش های انجام شده توسط تیم دور انداخته بلندر به نظر می رسید.
به طور طبیعی ، هر پروژه زیر نشان دهنده یک تلاش مشترک گسترده است: گرچه استعداد در اینجا به مقدار زیادی از نیروی مغزی کمک کرده است ، آنها همچنین در کنار یک کلاس جهانی کار می کنند. این شامل توسعه دهندگان در ستاد Blender در آمستردام ، داوطلبان و کسانی که از راه دور در سراسر جهان کار می کنند ، از طریق کمک هزینه یا قرارداد.
با هم ، آنها به مردم کمک می کنند تا در همه جا چیزهای شگفت انگیزی را با Blender درست کنند.
بنابراین بیایید به آن بپردازیم: بیست توسعه دهنده ای که بیشترین تعهدات را در سال 2020 انجام داده اند ، از کم به زیاد مرتب شده اند.
20. دالایی فلینتو ، برزیل ، (84)
دالایی توسعه را در Blender از آمستردام هماهنگ می کند. او همچنین در مورد همه موارد فنی وبلاگ می نویسد وبلاگ توسعه بلندر. همانطور که هرکسی وبلاگ او را خوانده یا ظاهر او را تماشا کرده است بلندر امروز زنده می داند ، دالایی یک پایه اصلی مخلوط کن است.

19. ناتان کرادوک ، ایالات متحده آمریکا ، (92)
ناتان کرادوک جوان و بسیار با استعداد هنوز فقط دانشجو است و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه بریگام یانگ است. برای Blender ، او Outliner را حتی بهتر کرده است ، پروژه ای که چندین سال به آن متعهد بوده است ، از جمله به عنوان بخشی از Google تابستان کد در سال 2019
18. ریچارد آنتالیک ، جمهوری چک ، (108)
ریچارد مشغول ویرایشگر توالی ویدیو بوده است. بخشی از کار سخت وی ، VSE پیشرفت های سریعی را تجربه کرده است – در واقع ، به عنوان جایگزینی برای ابزارهای پولی ، به ارتفاعات جدیدی دست می زند. و در سال 2021 ، این اصلاحات مدام ادامه خواهد یافت: VSE یکی از اولویت های بلندر است.
17. ری مولنکمپ ، کانادا ، (151)
ری ، معروف به LazyDodo ، به عنوان یک Platform Maintainer اشغال شده و در کتابخانه های Blender دخیل است. او از سال 2016 بخشی از مخلوط کن است و اگر وقت خود را در کانال های گفتگوی مخلوط کن بگذرانید ، با تمایل وی برای کمک به حل طیف گیج کننده ای از مسائل آشنا خواهید شد.
16. آرون کارلایل ، ایالات متحده آمریکا ، (156)
آرون استاد راهنمای مخلوط کن است ، و بسیاری از ظرافت های مخلوط کن را برای کسانی که تخصص واقعی را دارند ، روشن می کند. او تقریباً یک سال است که نکات ریزتر مخلوط کن را از جمله کمک به کاربران در تصمیم گیری برای اینکه کدام نسخه از مخلوط کن برای آنها مناسب است ، تا بهبود روند گزارش اشکال در ارتباط است.
15. فیلیپ اوزر ، آلمان (246)
در سال 2016 ، فیلیپ با 83 مرتکب شدن در لیست مشابه آخر سال مخلوط کن حضور داشت. چهار سال سریع جلو بروید ، و او تقریباً سه برابر بیشتر وارد سیستم شده است. فیلیپ یک ماشین سه بعدی سازی اشکال است ، که سهمی بسیار ارزشمند در این جنبه حیاتی از توسعه مخلوط کن دارد.

14. جروین باکر ، هلند (249)
Jeroen ، مهندس ارشد نرم افزار مستقر در آمستردام ، مشغول پیشرفت در Viewport برای Blender بوده است. از جمله بزرگترین بازدیدهای Jeroen برای سال 2020 ، وصله ای با استقبال خوب بود که به معنای افزایش عملکرد بزرگ برای ویرایشگر UV / Image بود.
13. سباستین بارشکیس ، آلمان (263)
سباستین یک توسعه دهنده فیزیک است که از آمستردام کار می کند. تمرکز اصلی او در این سال Mantaflow بود. با استفاده از Mantaflow در مخلوط کن ، هنرمندان می توانند تمام آتش سوزی ها ، انفجارها و شبیه سازی های مایع را که تصوراتشان می طلبد ، بسازند. سباستین به طور خستگی ناپذیر برای به روزرسانی قابلیت های Mantaflow مخلوط کن تلاش می کند: به تازگی 2.92 (آلفا) ، او روش شبیه سازی جدیدی را به نام APIC معرفی کرد.
12. جولیان آیزل ، آلمان (294)
جولیان یک توسعه دهنده نرم افزار در موسسه Blender است. در آنجا ، وی هم سرپرست توسعه VR و هم صاحب ماژول UI است. تا حدی ، جولیان کمک می کند تا درک همه چیز در مخلوط کن آسان تر شود ، بنابراین گردش کار بهبود می یابد. این شامل تعداد بیشماری از اصلاحات از پشتیبانی بهتر تقسیم برای کادرهای انتخابی ، تا تغییر وضوح دکمه های ورودی گره است. اگر چشم شما وقتی به گزینه های مختلف مخلوط کن خیره شده است ، به طرز جادویی می داند که کجا را نگاه کند ، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که جولیان درگیر آن شده باشد.
11. ژرمانو کاوالکانته ، برزیل (315)
ژرمنوی بسیار سازنده ای که برای برخی به عنوان “مانو-وی” شناخته می شود ، علاقه زیادی به ابزار ضربه محکم و ناگهانی پیدا کرده است (در میان بسیاری از موارد دیگر). با استفاده از همه موارد ، از اجرای Snap Gizmo گرفته تا کامل کردن Vert Slide ، می توانید مطمئن باشید که Germano در ایجاد دقت بیشتر برای مدل سازان دستی داشته است.
10. پابلو دوبارو ، اسپانیا (350)
به عنوان مخلوط کن توییتر علاقه مندان می دانند ، این هنرمند با استعداد و توسعه دهنده به سبک مجسمه سازی بلندر رونق بخشیده است. پابلو با نوآوری هایی مانند برس پارچه ای و اصلاح کننده کاملاً پشتیبانی شده multires که امکان مجسمه سازی در تمام سطوح زیربخش را فراهم می آورد ، در صف مقدم تبدیل فضای کاری و مجموعه ابزارهای مخلوط کن بلندر به یک سیستم برتر در زمینه مجسمه سازی قرار دارد.
9. آنتونیو وازکز ، اسپانیا (370)
شگفت آور است که فکر کنیم Grease Pencil چگونه از یک ابزار حاشیه نویسی ساده به آنچه امروز رسیده است رسیده است: یک فضای کاری کاملاً کامل انیمیشن 2D در بلندر ، با قابلیت های 3D برای راه اندازی. چندی پیش Grease Pencil حتی ظرفیت استفاده از نور را روی مواد Grease Pencil اضافه کرد. آنتونیو به عنوان سرپرست توسعه دهنده Grease Pencil و هماهنگ کننده تیم ، سهم بزرگی در این تحولات داشته است و به راه جدیدی برای ساخت تصویر و انیمیشن کمک می کند.
8. سرگئی شاریبین ، روسیه (389)
سرگئی یکی دیگر از سوپراستارهای سازنده بلندر است. همکاری سرگئی از آمستردام به عنوان یک مهندس اصلی نرم افزار ، مانند همیشه گسترده بوده است. در این سال ، او درگیر توسعه بلند مدت Depsgraph بلندر برای سرعت ، توسعه هسته (یعنی هسته مخلوط کن ، پرونده IO ، سیستم DNA / RNA ، خنثی کردن) و بررسی کار بر روی ابزارهای مجسمه سازی و همچنین VSE بوده است. علاوه بر همه اینها ، او Motion Tracking را به سمت ارتفاعات جدید سوق داده است.
7. Sybren A. Stüvel ، هلند (398)
Sybren در میان کسانی که حتی کمی مخلوط کن را دنبال می کنند شناخته شده است. امسال او به پا کردن انیمیشن و I / O کمک کرد. در I / O ، او به طور خاص در تصفیه عملکرد Alembic و توسعه USD مشغول بود. اگر این کافی نبود ، Sybren با گرفتن مسئولیت از سرگئی شریبین ، به عنوان نگهدارنده سیستم عامل لینوکس تبدیل شد. به عنوان یک یادداشت ، Sybren همچنین دارای یک عمق عمیق است فیلمنامه نویسی برای هنرمندان البته در دسترس است ابر مخلوط کن.
6. هانس گودی ، ایالات متحده آمریکا (398)
در میان جذابیت های بسیار وی ، هانس در جستجوی املاک ، طرح جدید اصلاح کننده ها و کمک به جلو بردن گره ها نقش داشت. این شامل کار بر روی گره های هندسه ، اولین قسمت از پروژه حماسی همه گره های آینده است.
5. برشت ون لومل ، بلژیک (517)
برشت به لطف کار در چرخه ها در تاریخچه مخلوط کن فرو رفته است. امسال او با Cycles همکاری کرد و همچنین روی Volume Objects کار کرد ، همه از مقر بلندر در آمستردام. آخرین اما کاملاً کم اهمیت ، برشت به عنوان معمار اصلی پروژه 2.8 منصوب شد و در این نقش تقریباً هر پروژه توسعه دهنده محور را بررسی و کارگردانی کرده است. احترام به برشت
4. باستین مونتان ، فرانسه (637)
باستین در ابتدا مخلوط کن را در یک مجله کشف کرد. چند سال سریع جلو بروید ، و او در واقع به عنوان عضوی از تیم آمستردام در حال ساخت آن است. در سال 2020 ، وی تلاش مأموریت خود را برای ارائه Overrides Library و به روزرسانی سیستم خنثی سازی Blender انجام داد. با ورود باستین ، حتی مناطق روی حیله و تزویر مانند مواد ، اصلاح کننده ها و محدودیت ها می توانند نادیده گرفته شوند – بنابراین باعث کاهش سطح استرس در کاربران مخلوط کن در همه جا می شود.
3. کلمنت فوکو ، فرانسه (694)
Clément به شدت در پالایش EEVEE ، از جمله قابلیت های تاری حرکت بسیار محبوب آن نقش داشت. EEVEE همچنین چندین مورد دیگر را از جمله شفافیت مو ، رندرهای رندر برای ترکیب ، به علاوه بهبود سایه ها ، شفافیت و افزودن Sky Texture به روز رسانی های دیگر انجام داده است. Clément شروع به کار در مورد حمل و نقل نقاشی دید ما (از جمله EEVEE) به Vulkan کرد. این استاندارد صنعت آینده است که ردیابی اشعه در زمان واقعی را به محفظه دید و با کمی شانس پشتیبانی از MacOS را به ارمغان می آورد.
2. ژاک لوک ، آلمان (718)
ژاک در حال کار بر روی گره های هندسه ، به عنوان بخشی از یکی از بزرگترین درایوهای بلندر است: همه چیز گره می زند پروژه همانطور که از نامش پیداست ، Everything Nodes به دنبال آن است که از طریق گره ها بتواند همه جنبه های Blender را کنترل کند و انعطاف پذیری و امکانات خلاقانه جدیدی را برای شما ایجاد کند. و ژاک دقیقاً در قلب این موضوع قرار دارد. فراموش نمی کنم: او همچنین در حال توسعه اصلاح کننده های حجم جسم است. بنابراین همه آن ابرهای جدید و اثرات آتش سوزی که روی آنها کار کرده اید؟ اینها با کمک فداکاری بزرگ ژاک ساخته شده اند.
1. کمپبل بارتون ، استرالیا (1522)
با تعداد متعهدانه خداگونه ، ما ارائه می دهیم: کمپبل بارتون. کمپبل از… برای همیشه با Blender درگیر شده است. در طول سالها (و دهه ها) ، کمپبل تقریباً به همه چیز در مخلوط کن کمک کرده است. و سال 2020 نیز از این قاعده مستثنا نبود ، زیرا بیشترین تلاش وی برای توسعه هسته ای بود (یعنی هسته مخلوط کن ، پرونده IO ، سیستم DNA / RNA ، خنثی کردن). به راحتی می توان گفت که DNA مخلوط کننده بخشی از کمپبل بارتون است.
هر چهار نسخه اصلی در سال 2020 را بررسی کنید!