مصاحبه ای با باغ وحش آبی برنده جایزه، که در آن توضیح می دهند که چگونه از Blender برای ساخت یک فیلم کوتاه برای خیریه استفاده شده است.
Blue Zoo یک استودیو انیمیشن مستقر در لندن است. آنها مسئول طیف وسیعی از محتوا هستند، از تلویزیون گرفته تا آنلاین – با مجموعه ای از بفتا برای نمایش آن. به عنوان بخشی از تمایل خود برای حمایت از استعدادهای جوان، باغ وحش آبی برنامه خود را از فیلم های تجربی ایجاد کرد: شورت باغ وحش آبی.
گریس هبدیچ از بخش ارتباطات باغ وحش آبی بیشتر توضیح می دهد. ما یک خلاصه به کل استودیو می دهیم و مردم ایده های خود را مطرح می کنند. امسال، این گزارش توسط PAPYRUS UK، یک موسسه خیریه که برای جلوگیری از خودکشی جوانان کار می کند، ارائه شد. ما علاقه مندیم که برای منافع اجتماعی کار کنیم و این یک فرصت عالی برای انجام کارهای حرفه ای بود. بنابراین یک جلسه بزرگ برگزار شد و ایده فیلم کارگردان ما مارک اسپوکس انتخاب شد. نامیده می شود احساس غرق شدن”
برای یادگیری Blender پول دریافت کنید
و همچنین رسیدگی به مسائل اجتماعی، شورت باغ وحش آبی برنامه این فرصت را به استودیو می دهد تا نرم افزارهای ناآشنا را امتحان کند. رحمت: “احساس غرق شدن اولین کوتاه ساخته شده توسط یک تیم بزرگ در Blender است. ما با Blender برای پروژههای تبلیغاتی کار کردهایم، اما این کوتاه فرصتی برای آزمایش با گروه بزرگتر است. این همچنین یک پروژه فراگیر است، بنابراین به این معنی است که هر کسی در استودیوی ما می تواند درگیر شود.”
کارگردان مارک اسپوکس می گوید: «ما با حدود سی هنرمند، از جمله هجده انیماتور کار می کنیم. ما سعی میکنیم تا آنجایی که میخواهند افراد زیادی را در این شورت بگنجانیم، و تا جایی که ممکن است منصفانه عکسها را تقسیم میکنیم، زیرا مردم در اضافه کاری با حقوق خود کار میکنند.»
وقتی کامل شد، احساس غرق شدن یک دقیقه و بیست ثانیه کوتاه اجرا خواهد شد. مارک می گوید: «این تقریباً یک انیماتور در هر شات است. “این عالی است زیرا اکثر انیماتورها کاملاً برای Blender جدید هستند. در واقع، این بخشی از پیشنهاد ما به آنها بود: برای یادگیری Blender به شما پول می دهیم. این بدان معنا بود که بسیاری از تیم از یکی از بزرگترین بازیکنان در تجارت نرم افزار انیمیشن به Blender تغییر مکان دادند.
احساس غرق شدن: فیلمی کوتاه با موضوعی بزرگ
مارک می گوید: «PAPYRUS به پیشگیری از خودکشی در افراد زیر سی سال اختصاص دارد. مردی را نشان میدهد که به آرامی در زمین فرو میرود، انگار که گل است. ما واقعاً میخواستیم این جلوههای دوبعدی، مانند امواجی که در اطراف او پخش میشوند، و تعامل او با این کف گلی را شامل کنیم. اما ما همچنین میخواستیم که فیلم سه بعدی باشد، مانند شخصیتهای واقعی و انیمیشن.»

مارک و تیمش به دنبال برنامهای بودند که قادر به ارائه این نتایج باشد، و روی Blender – و بهویژه Grease Pencil – آمدند. ما میتوانیم Grease Pencil را در صحنههای سه بعدی خود ادغام کنیم و آن را روشن کنیم. ما همچنین دیدیم که بلندر و سایهبانهای آن چقدر در دسترس است، و آموزشهای بسیار خوبی را به صورت آنلاین در مورد چگونگی به دست آوردن یک ظاهر طراحی گویا دانهدار واقعاً زیبا پیدا کردیم. ما واقعا هیجان زده شدیم و در آن مرحله تصمیم گرفتیم که، بله، می خواهیم این کار را در Blender انجام دهیم. همچنین آزمایش خوبی برای خود استودیو است، زیرا استودیو علاقه مند به استفاده از Blender برای پروژه های بزرگتر است.

از رویا به زمین به گروه کر تا جشنواره ها
ایده فیلم کوتاه از کجا آمد؟ مارک میگوید: «احتمالاً نیمهخواب بودم، فکر میکنم فکر میکنم در مورد اینکه افسردگی چه احساسی دارد، فکر میکنم که هیچ گزینهای ندارید، فکر میکنم که همه چیز در اطراف شما بسته میشود. من فکر می کردم که غرق شدن استعاره بسیار خوبی به نظر می رسد. به نظر می رسد هیچ کس در اطراف شما متوجه غرق شدن شما نمی شود، زیرا همه چیز در ذهن شماست. به نظر می رسد هیچ کس در اطراف شما همدلی نمی کند.»
برای تحقق ایده مارک، باغ وحش آبی ابعادی غیرمنتظره را در تولید خود گنجانده است. «گروه کر باغ وحش آبی درگیر انجام یک نسخه از آن خواهد بود رنگ واقعیمارک می گوید. «البته آنها یک گروه کر مجازی هستند که در زمان قفل راه اندازی شدند. بنابراین بسیار خوب بود، داشتن آن به عنوان ایده صوتی برای آن. برای اضافه کردن کمی هیجان بیشتر.”
این فیلم به صورت آنلاین منتشر و به جشنواره های مختلف انیمیشن ارسال می شود.
Sinking Feeling & Blender
برای مارک، قلم گریس هیجان انگیزترین قسمت بلندر است. بسیار دوست داشتنی است که بتوانیم انیمیشن دو بعدی را در فضای سه بعدی بکشیم. بنابراین حتی اگر چیدمان تغییر کند، و بخواهیم دوربین را کمی بعد حرکت دهیم، میتوانیم این کار را انجام دهیم. در بیشتر موارد، آن انیمیشن هنوز قابل استفاده است. همچنین، این یک راه واقعاً خوب برای به کار بردن فیزیکال شخصیت است.»
ما یک ابزار خارجی برای این کار داریم به نام کریس مک فال که تقریباً در طول زندگی حرفه ای خود به طور انحصاری در Blender کار کرده است و کارهای تجاری خود را انجام می دهد. او دکلهای این پروژه را برای ما انجام میدهد، و کاملاً درخشان بوده است. او این سیستم دوستداشتنی را پیادهسازی کرد که در آن ما میتوانیم دکلهای چهره شخصیتها را با یک چهره 2 بعدی Grease Pencil صاف عوض کنیم، بنابراین شما میتوانید روی آنها طراحی کنید. برای برخی نماهای احساسی نزدیک، هنرمندان دوبعدی می توانند وارد شوند و چند عکس احساسی دوست داشتنی در انیمیشن دو بعدی بکشند.
مارک همچنین افزونه والد پویا را برای ایجاد محدودیت ها دوست دارد. “این واقعا مفید بوده است. این فرآیند را حتی نسبت به سایر برنامه ها آسان تر می کند.
مارک به عنوان یک انیماتور آموزش دیده، از هر ابزاری که زندگی یک انیماتور را آسان تر می کند، قدردانی می کند. «به دلیل نمای دوبعدی تصویری کوتاه، بسیار مهم است که یک سیلوئت قوی و آسان به دست آوریم. بنابراین، با سایهاندازی دریچهنما، میتوانید روی «مسطح» قرار دهید تا مانند یک استودیو باشد و رنگهای صافی داشته باشید. این برای اطمینان از داشتن شبح های قوی بسیار مفید است. این یک چیز کوچک است، اما برای من یک موهبت بزرگ است، به خصوص در مورد بازبینی عکسها.»
می توانید باغ وحش آبی را تماشا کنید احساس غرق شدن در یوتیوب.